Kurssiraportilla tällä kurssilla tarkoitetaan luentojen pohjalta tehtäviä kotitehtäviä. Luennoitsija antaa jokaisesta luennosta yhden tehtävän, johon vastataan kirjallisesti esseemäisessä muodossa. Kurssin kuluessa tehtäviä tulee yhteensä (noin) 11 kappaletta eli yksi jokaiselta luennolta viimeistä luentoa (ja ensimmäistä tynkäluentoa) lukuun ottamatta. Tommin aloitus, Johdanto ja Vaatimusmäärittely I luetaan yhdeksi luennoksi, jonka kysymyksenä on Linkit-osion täydentäminen. Kurssiraportti tehdään 1-3 hengen ryhmissä. Jokaisen ryhmän täytyy vastata vähintään kahdeksaan kysymykseen. Aukkoja voi täyttää kirjoittamalla Microsoftin luennosta tai Abrahamssonin ketterien menetelmien luennosta (23.11. klo 12-14) tai kurssin viimeisestä luennosta. Tehtävät tullaan ilmoittamaan luennolla, sähköpostitse ja tämän sivun lopussa.
luento6.txt
Vastausdokumentit tulee tallentaa samaan hakemistoon jonkin ryhmän jäsenen kotisivutilaan. Korpissa on jokaisen opiskelijan omissa kurssitiedoissa lomakekenttä, johon tulee syöttää URL hakemistoon, josta vastaukset löytyvät. Siis jokaisen ryhmän jäsenen täytyy erikseen tallentaa Korpissa tuo URL, vaikka vastaukset ovat samassa paikassa.
Tehtävien täytyy olla saatavilla Korppiin tallennetussa URL:ssa ennen kurssin lopputenttiä eli viimeistään 9.12. Suositeltavaa on kuitenkin vastata tehtäviin heti luentojen jälkeen. Kurssista ei ole saatavilla sellaista itseopiskelumateriaalia, jonka avulla voisi nopeasti palauttaa asiat mieleen sen jälkeen, kun ne ovat päässeet unohtumaan.
Vastausten on viisainta olla itse kirjoitettuja. Vastaukset tullaan tarkastamaan koneellisesti ohjelmalla, joka tunnistaa automaattisesti liikaa toisiaan muistuttavat vastaukset. Vilpistä kiinni jääneet menettävät oikeutensa suorittaa kurssin tänä lukuvuonna.
Hae ohjelma ckjm http://www.spinellis.gr/sw/ckjm/ ja asenna se itsellesi.
Jos tehtävä tuntuu ylivoimaiselta, ei kannata heittää hanskoja tiskiin. Yksi luennon opetus oli tehdä yhteistyötä ja kysyä apua muilta tai vaikka kyselemällä postilistalla. Make it so!
Jos tehtävä tuntuu vieläkin ylivoimaiselta, kakkoskohdan voi korvata kertomalla miksi tehtävä tuntuu ylivoimaiselta esitellen ja pohdiskellen löytämiään hankalia kohtia.
Kiitos Kollanuksen Samille alkuperäisestä tekstistä.