Sisällys - Contents
Lukijalle
1. Johdanto
2. OpenGL lyhyesti
2.1. Merkintätavat ja termit
2.2. Yksinkertainen OpenGL ohjelma
2.3. Mihin OpenGL pystyy?
3. Objektien suunnittelu ja piirto
3.1. Objektien piirto
3.2. Pisteet
3.3. Viivat
3.4. Polygonit (monitahokkaat)
3.5. Nelikulmiot
3.6. Kaaret ja kolmiulotteiset pinnat
4. Geometriset mallit
4.1. Katselupiste vai objekti?
4.2. Matriisipinot
4.3. Käännöt ja siirrot
4.4. Skaalaus
4.5. Katselupisteen valinta
4.6. Perspektiivi
4.7. Piirtoalueen määrittely
4.8. Ongelmatilanteet
5. Värit
5.1. RGBA
5.2. Väri-indeksi (Color-index)
6. Valo, varjot ja pintamateriaalit
6.1. Valon määrittely
6.2. Materiaalin määrittely
7. Kuvan liittäminen pinnalle
7.1. Bittikartat
7.2. Kuva (texture)
7.3. Kuvan liittäminen
8. OpenGL:n apukirjastot
8.1. OpenGL Utility Library (GLU)
8.2. OpenGL Extension to the X-Window System (GLX)
8.3. OpenGL Programming Guide Auxiliary Library (GLAUX)
8.4. Open Inventor
9. OpenGL Windows-ympäristöissä
9.1. Käännösyhteys (rendering context)
9.2. OpenGL + Win32 = Wiggle
9.3. Wiggle-aliohjelmien käyttö
9.4. Ikkunan käyttöönotto
10. OpenGL X-Window-ympäristössä
11. Yhteenveto
LÄHTEET
LIITTEET